Hong Kong

Plannen is een vak apart en kennelijk kunnen we dit goed. Gisteren was het nog twijfelachtig als we naar Hong Kong konden vliegen. Onze vliegmaatschappij Cathay Airlines waarschuwde ons al per mail dat, mocht Fanapi boven de grens van T4 komen, dat ze de vlucht zouden cancelen. Gelukkig bleef hij rondom Hong Kong op T3 zitten en was hij dinsdagmiddag al weg. Met maar een half uur vertraging gingen we dan toch weg.

Na twee uur flinke turbulentie landen we dan eindelijk in HK. We wilden snel naar ons hotel om ons op te frissen van (iig mijn angstzweet), maar niks bleek minder waar. Ons hotelkamer was een ramp. Het rook muf, het tapijt zat vol met vlekken, de badkamer was ranzig en we keken precies op de keuken uit. Na wat geklaag van Denise zoals Engelsen kunnen doen zijn we geupgrade naar een betere kamer dat tenminste schoon is! En dat zonder discussie of moeilijkdoenerij. Dat is service met een grote S. Beter dan ons vorig hotel waar we werden weg gestaard omdat we in een te dure kamer hadden geboekt volgens hun.

Maargoed, straks maar een drankje doen in de SipSip bar en dan wat slaap inhalen!